Sezona 2016/2017

, Sala Udruženja kompozitora Srbije

Učestvuje fagotista Chirstopher Wattford (SAD).

Govore Ivana Prica, muzikološkinja, Nada Kolundžija, pijanistkinja i autorka Katarina Miljković.

Razgovor vodi Zorica Premate.

 

Više

, Sala Udruženja kompozitora Srbije

Kompoziciju izvodi Saša Mirković, viola.

O delu govore: Branka Popović, muzikološkinja i kompozitorka, Marija Nikolić Radonjić, muzikološkinja, Saša Mirković, muzički umetnik i autor Zoran Erić.
Razgovor vodi Zorica Premate.

Više

, Sala Udruženja kompozitora Srbije

O delu “A cinque”, napisanom za duvački kvartet, govorili su Stefan Cvetković, muzikolog, Ljubiša Jovanović, flautista i autor.
Razgovor je moderirala Zorica Premate.

U sklopu ove tribine bilo je govora i o nedavno objavljenoj knjizi Dejana Despića “Na kraju puta” iz koje su čitani odlomci.

Više

, Galerija SANU

Prikaz dela Isidore Žebeljan Klin čorba – nadreačistička bajka za oktet.
Na Tribini su govorili Dušan Mihalek i Maja Vasić, muzikolozi, Borislav Čičovački, muzičar i pisac i autorka. Razgovor je moderirala Zorica Premate.

Delo Klin čorba izveli su članovi Žebeljan ansambla: Aleksandar Tasić, klarinet, Ivan Jotić, fagot, Milan Roksandić, horna, Mirjana Nešković i Jelena Dimitrijević, violine, Ivana Uzelac, viola, Dejan Božić, violončelo i Boban Stošić kontrabas.

Više

, Sala AKUD LOLA

Promocija novog izdanja kompakt diska “MOMENTI” gudačkog kvarteta TAJJ. Na disku se nalaze dela srpskih kompozitora: I.Stefanović, M. Dulića, D. Despića, I. Brkljačića i A. Simića.

U razgovoru su učestvovali Nemanja Sovtić, muzikolog, Ivan Brkljačić, kompozitor i članice kvarteta TAJJ, a razgovor je moderirala muzikolog Zorica Premate.
U istoj sali u 20 sati održan je koncert na kome su i izvedena sva dela sa kompakt diska “Momenti”.

Više

, Kragujevac, Svečana sala Prve gimnazije

Klavirski trio u srpskoj muzici. Tribinska i koncertna promocija kompkat diska “Vatrenja” na kome su dela kompozitora Dejana Despića, Enrika Josifa, Aleksandre Vrebalov, Isidore Žebeljan i Milane Stojadonović Milić.

Izvođači Katarina Radovanović Jeremić, klavir, Julija Hartig, violina i Goran Mrđenović, violončelo.

Promocija i koncert – sreda, 20. april 2016. godine u Svečanoj sali Prve gimnazije, Kragujevac. O snimljenim i izvođenim kompozicijama srpskih autora za klavirski trio govorio muzikolog Milan Milojković.

Više

Sezona 2015/2016

, Sala Udruženja kompozitora Srbije

O delu Sideral su govorili Ivana Neimarević i Katarina Tomašević, muzikološkinje, Olga Milićević, dirigentkinja i autor Vladan Radovanović.
Moderatorka razgovora Ksenija Stevanović.

Više

, Sala Udruženja kompozitora Srbije
O delu govorili Branka Radović, muzikolog, Aneta Ilić, sopran, Stana Krstajić, flauta i autor Rajko Maksimović. Moderator razgovora Zorica Premate.
U koncertnom delu programa učestvovali Aneta Ilić, sopran, Stana Krstajić, flauta i Lidija Stanković, klavir, i Tanja Obrenović, mecosopran, Ljubiša Jovanović, flauta i Gudački kvartet Mokranjac.

Više

, Sala Udruženja kompozitora Srbije
O delu govorili Neda Kolić, muzikolog, Dejan Rokvić, vođa viola SO RTS i autor Jugoslav Bošnjak. Moderator razgovora Zorica Premate.
Neda Kolić
Novi zvučni prostor Jugoslava Bošnjaka – Svemir
Ja bih svoje izlaganje započela citatom Pavla Stefanovića:
„Bez svih drugih, vanmuzičkih naših iskustava o stvarnosti i svetu, mi kroz samu, usamljenu muziku zaista ništa ne bismo mogli spoznati. Muzika je baš tako i nastala što je čovek mislio i osećao i nečem stremio, i što je takav kakav je, malen i velik, uspavan i budan, Faust i Prometej, (….) i u svoje ćudljive i bezazlene ili napregnute kombinatoričke igre sa tonovima čitavo svoje ljudsko biće uselio (…)”

Više

, Sala Udruženja kompozitora Srbije

O delu govorili Tatjana Milošević Mijanović, kompozitorka, Branka Popović, kompozitorka i muzikološkinja, Dragana Jovanović, dirigentkinja hora Collegium musicum i autorka Svetlana Savić. Moderator razgovora Zorica Premate.

Branka Popović
Svetlana Savić Zarobljena za ženski hor i elektroniku

Početak kompozicije Zarobljena Svetlane Savić, dela ciklusa inspirisanog vodom i njenim različitim stanjima, jeste vizija vode zarobljene u cevima – kako u fizičkom smislu, tako i u mogućim figurativnim tumačenjima ove situacije. Proces njenog oslikavanja u vokalno-instrumentalnom delu, sproveden je kroz sintezu tri komponente – tekstualnog predloška Vanje Nikolić, zvuka ženskog hora i elektronike. Reči, plasirane kroz vokalni ansambl, usađene su u zvučni ambijent kreiran elektronikom, kojom Zarobljena započinje i kojom se, takođe, završava. […]

Više

, Galerija Kolarčeve zadužbine

O delima govorili Ivana Vuksanović, muzikološkinja, Oliver Triendl, pijanista, Ljubiša Jovanović, flautista i autor Milan Mihajlović. Moderator razgovora Zorica Premate.
U koncertnom delu programa učestvovali Gudački trio SO RTS, Katarina Kovačevski, Ivana Mandić, Dušan Stojanović, Uki Ovaskainen, klavir & Milan Roksandić, horna & Ljubiša Jovanović, flauta.

Melanholija i Revolt Milana Mihajlovića

Kompozitorski opus Milana Mihajlovića (1945) uživa specifičan ugled i poziciju u novijoj istoriji srpske muzike. O tome svedoče brojne nagrade (kao izraz oficijelnog, institucionalnog prepoznavanja vrednosti), ali, možda još više i merodavnije – reakcije publike posle izvođenja Mihajlovićevih dela. […]

Više

, Sala Udruženja kompozitora Srbije
O delu govorile Vesna Mikić, muzikološkinja, Milena Stanišić i Ljiljana Nestorovska, harfistkinje i autor Srđan Hofman. Moderator razgovora Zorica Premate.

Tekst Vesne Mikić, na engleskom

WHO AM I – I AM?: REFLECTIONS OF/ON SELF IN SRАAN
HOFMAN’S OGLEDALO [MIRROR] FOR TRIO
(MEZZO-SOPRANO, VIOLONCELLO, PIANO)
AND CHAMBER ENSEMBLE (2012)

Više

Sezona 2014/2015

, Sala Udruženja kompozitora Srbije
U razgovoru o delima učestvovali muzički pisac Srđan Teparić, mecosopraniskinja Nataša Jović Trivić, moderatorka razgovora Zorica Premate i autorka.

Tekst sa tribine Srđana Teparića

Nа jubilаrnom koncertu Mirjаne Živković održаnom 10. junа 2015. godine izvedeno je nekoliko njenih nаjnovijih delа, uz već kultno ostvаrenje, solo pesmu Bаsmа, zа koje bi već moglo dа se kаže dа predstаvljа jedno od intenzivnijih doživljаjа pаgаnskog u srpskoj umetničkoj muzici. Postoji nekoliko stvаri koje su zаjedničke svim delimа izvedenim nа koncertu. Mirjаnа Živković veomа dobro bаrаtа rаzličitim idiomimа i vešto ih uklаpа u okvire sopstvenog stilа. Moglа je dа se primeti igrа folklornih аrаbeski u dve kompozicije Nove folklorne inkаntаcije, zаtim bаroknа koncertаntnost u kompoziciji Adаđo i Alegro zа obou i orkestаr kojа je ovde nа specifičаn nаčin kombinovаnа sа referencаmа nа liriku romаntizmа.

Više

, Sala Udruženja kompozitora Srbije
U razgovoru o delu učestvuju muzikološkinje Ivana Neimarević, dirigent Rade Pejčić, Zorica Premate i autorka.

Tekst sa tribine Ivane Neimarević o Petrogradu

Ja bih svoje izlaganje započela onim čime je i Branka morala da započne svoj rad na ovoj operi, a to je tekst koji joj je poslužio kao libreto – roman Petrograd ruskog pisca Andreja Belog (Borisa Nikolajeviča Bugaeva).

Više

, Sala Udruženja kompozitora Srbije

U razgovoru o delima učestvovali muzikološkinja Marija Masnikosa, pijanista Vladimir Cvijić, moderatorka razgovora Zorica Premate i autor.

Više

U razgovoru o delu učestvovali muzikološkinje Zorica Makevič, Ljubica Ilić, Zorica Premate i autor.

Tekst sa tribine Zorice Makević
Đuro Živković: Asketska beseda

Delo Đure Živkovićа Asketskа besedа zа mecosoprаn i kаmerni аnsаmbl (2012) svedoči o ozbiljnosti, složenosti, mukotrpnosti i tаnаnosti hrišćаnske аskeze. U tom pogledu ono je jedinstveno ne sаmo u nаšem i ne sаmo u sаvremenom stvаrаlаštvu. Asketske pouke аve Filimonа predstаvljene su u Živkovićevoj kаntаti kаo аvinа ličnа unutrаšnjа borbа. Dаkle, u pitаnju je drаmа, аli drаmа аskeze, koju pokreće „bestrаsnа strаst“ ljubаvi premа Bogu. Kаo tаkvа onа imа i sаsvim nаročitu drаmаturgiju, mogli bismo reći – drаmаturgiju smirenjа. Jer, аsketsko „uspinjаnje uz rаjsku lestvicu“ odvijа se, pаrаdoksаlno, gledаno očimа ovog svetа, silаznim putem – sаmoodricаnjem i potpunim dаrovаnjem sebe, usled čegа su podvižnici neposredni nаslednici mučenikа.

Više

U razgovoru o delu učestvovale muzikološkinje Ira Prodanov Krajišnik, Tatjana Marković, Zorica Premate i autorka.

Tekst sa tribine Ire Prodanov Krajisnik i Nataše Crnjanski
Izvan nule: 1914 – 1918

(Gudački kvartet sa filmom, Aleksandra Vrebalov, kompozitorka, Bil Morison – režija)

My friend, you would not tell with such high zest
To children ardent for some desperate glory,
The old Lie; Dulce et Decorum est
Pro patria mori.
Wilfred Owen, Dulce et Decorum Est

Više

U razgovoru su učestvovali: muzikološkinja Gorica Pilipovič, pijaniskinja Katarina Radovanović Jeremić i Andrijana Sabo, a razgovor moderirala Zorica Premate.
Posle Tribine o delima Enrika Josifa i Dušana Radića na festivalu BUNT je održan koncert pod naslovom ”Vatrenja”.
U izvođenju dela ove dvojice kompozitora, učeštvovali su Ansambl Flautino Lola klasik, Ljiljana Nestorovska, harfa, Katarina Radovanović-Jeremić, klavir, Milan Caci Mihailović, recitator, Ljubiša Jovanović, flauta, Dragan Lazić, oboa, Ognjen Popović, klarinet, Goran Marinković, fagot, Milan Radić, horna.

Više